~SEIRINGAN JIHAD DAN DAKWAH... TEGAR MENGHARUNGI TITIAN FISABILILLAH~



Blog ini dibawah kendalian :
UNIT INFORMASI G3

Wednesday, May 25, 2011

USRAH G3 Kembali Lagi….

Saudara Haizzat (Ejak @ Along) sedang membuat pengisian ilmu


              Syukur kepada Allah kerana telah memberi keizinan kpd Unit Usrah dan Tarbiyyah G3 untuk mengadakan usrah pada 21 Mei 2011 (Sabtu). Majlis berkenaan bermula pada jam 3.30 petang dan berakhir pada jam 5.00 petang. Disebabkan kerana musim ini adalah sempena cuti semester bagi seluruh IPTA dan IPTS, unit kami mengambil kesempatan ini untuk bersua muka setelah lama tidak berjumpa di samping meluangkan masa meringankan jiwa raga untuk mendapatkan cebisan – cebisan ilmu di dalam majlis yang penuh bermakna ini. Walaupun kehadiran para sahabat G3 tidaklah terlalu ramai atas beberapa kesulitan, namun Allah telah memudahkan segala urusan kami dan menjadikan majlis ini berjalan lancar seperti yang dirancang.
            Saudara Haizzat Naim yang merupakan Mas’ul (Penasihat) G3 telah hadir untuk berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang mampu mendekatkan kami semua kepada Allah. Beliau telah berbicara mengenai KEIKHLASAN. Di antara input – input berguna yang sempat dicatatkan ialah ;
1.      Usrah adalah satu Rahmat dari Allah.
2.      Kita hendaklah sentiasa mengingati ikrar kita terhadap Allah yang mana kita mengakui bahawa solat kita, segala ibadah kita, hidup dan mati kita, semuanya dilakukan semata – mata kerana Allah.
3.      Keikhlasan ialah bukti kesempurnaan iman.
4.      Allah tidak melihat semata – mata kepada bentuk atau paras rupa manusia tapi apa yang menjadi keutamaan bagi Allah ialah kesucian dan kemurnian hati seorang hamba Allah itu.
5.      Kita sebagai hamba Allah perlu jelas tentang dasar keikhlasan dan bagaimana untuk mencapai tahap keikhlasan yang diredhai Allah.

Saudara Zulfadli (Pok Ju) mewakili
Generasi 2 turut hadir bersama
Semoga Allah memberi kesempatan lagi buat unit kami untuk mengadakan majlis seperti ini supaya ianya mampu menjadi wadah untuk mendekatkan diri kepada Allah dan mengutuhkan ukhuwwah fillah dalam hidup berjemaah. ALLAHUAKBAR!!!!!!!

Muslimah G3 : Saili dan Aswa
Muslimin G3 : Zulkifli (Puli), Hafiza (Piza),
Zulhelmi (Pok Mi), dan Akram (Ye)

No comments:

Post a Comment