~SEIRINGAN JIHAD DAN DAKWAH... TEGAR MENGHARUNGI TITIAN FISABILILLAH~



Blog ini dibawah kendalian :
UNIT INFORMASI G3

Friday, November 5, 2010

MEMBINA GENERASI PENCINTA ALLAH, RASUL, DAN ISLAM
Kehebatan para pejuang Islam pada suatu ketika dahulu adalah kerana keyaqinan mereka kepada Allah, Rasul, dan kebenaran Islam yang dibawa oleh mereka. Mereka memahami konsep Aqidah yang suci, mereka juga tunduk beribadah dengan menyerah diri kepada Allah semata-mata, dan hati mereka tidak terlepas dari mengingati Allah walau hanya seketika. Jika mereka alpa, mereka akan terus bertaubat dan jiwa mereka tidak akan tenang selagi mana taubat mereka tidak diterima. Itulah cirri-ciri yang perlu ada pada seorang pejuang Allah dan Rasul.
Pada masa kini, kita sebagai golongan yang memahami Islam dan beriman kepada Allah dan Rasul harus menanam sifat-sifat sepertimana sifat-sifat yang ada pada pejuang Islam suatu ketika dahulu. Tanpa keimanan yang utuh dan ketaqwaan yang menyentap jiwa, perjuangan kita sebagai Mujahid Islam di jalan Dakwah tidak akan berseri dan kurang izzahnya. Kita perlu ikhlas kerana Allah semata-mata dan tidak mengharapkan balasan kecuali daripada Allah. Hanya kepada Allah kita berserah diri.
Di  samping itu, kita perlu membenarkan Rasulullah SAW sebagai teladan dan contoh ikutan yang terbaik untuk seluruh umat manusia kerana Rasulullah SAW adalah Penghulu sekalian manusia dan Baginda diutuskan oleh Allah untuk menebarkan lembaran Rahmat Rabbul ‘Alamin. Untuk menjadi Generasi Islam yang hakiki, kita perlu memahami dan menghayati sunnah-sunnah Rasulullah agar cinta kita kepada Baginda akan semakin kuat dan bertambah sinarnya.
       Hidup di Jalan Allah ini akan timbul pelbagai ujian dan cabaran. Oleh itu, sebagai pejuang Allah, kita harus kuat dan berani berkorban jiwa dan raga untuk mencapai Mardhotillah (Keredhoan Allah) dan dekat dengan Allah untuk meraih CintaNya yang sejati lagi abadi. Selamat Berjuang buat semua para pejuang Allah. Pilihlah Jalan Yang Suci dari sebarang kesesatan. Kukuhkan simpulan Aqidahmu agar sentiasa di bawah lembayung Ahlus Sunnah Wal Jamaah..... Wallahu’alam.... ^_^

Coretan dari :
Unit Usrah & Tarbiyyah G3
Generasi Penyelamat Ummah
Malaysia

No comments:

Post a Comment